Na kanwie XIX-wiecznej noweli Prospera Mériméego i jej operowej adaptacji autorstwa Georgesa Bizeta – Anna Obszańska i Błażej Biegasiewicz eksplorują koncepcję kultury gwałtu i badają granice między seksualnością a seksualizacją, redukującą egzystencję człowieka – niezależnie od płci – do kategorii ciała-obiektu. Ciała niedoskonałego i wymagającego poprawek. Ciała prowokującego, kuszącego i obrzydliwego. Ciała, które należy poskromić.
Ciało – jego fizyczność i biologiczność, jest najważniejszym narzędziem budowania przekazu i świata przedstawionego. Kreacje aktorskie i obecność sceniczna mają swój początek w fizycznym działaniu i cielesności, a ruch i choreografia stanowią główny element spektaklu.
Czy to mężczyźni – osaczając Carmen – sprowadzają jej podmiotowość do rozerotyzowanego ciała, czy może ona sama, bezustannie obdarzana pożądliwymi spojrzeniami, redukuje mężczyzn do kategorii owładniętych popędem seksualnym dzikich samców? Ciało i spojrzenie stają się areną corridy – polem walki o własną tożsamość, a doświadczane na co dzień gesty uprzedmiotawiające i dehumanizujące kobiety i mężczyzn podważają ich autonomiczność i wolność.
Czas trwania: 65 minut bez przerwy
Występują:
- Barbara Dembińska
- Łukasz Gosławski
- Antoni Włosowicz (student PWSFTviT | debiut)
- Marek Bula (gościnnie)
- Katarzyna Janek (gościnnie)
- Magdalena Malik (gościnnie)
Data:
sobota, 21.09.2024, 19:15
niedziela, 22.09.2024, 17:15
Lokalizacja:
Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka w Łodzi
ul. Zachodnia 93
90-402 Łódź
Bilety:
Bilety od - 30 PLN